fredag, juni 29, 2007

Så er det sommerferie!

I år går ferien (igen) til Frankrig.

Vi skal have cyklerne (landevejsracerne) med, det bliver dejligt. Sidste år var første gang jeg havde min racer med på ferie, og det var så fedt at have den med. Jeg fik prøvet at cykle op ad et rigtigt bjerg, Mt. ventoux, det var fedt.

I år tager vi til nationalparken Cevennes http://les.cevennes.free.fr/en/national-park.htm. det er et naturområde lidt Vest for Nimes-Montpellier området, en del af Central Massiv.

Jeg regner med at det cyklemæssige højdepunkt bliver en tur op på Mont Aigoual (1567m). En 26 km opkørsel, så den er vel ikke særlig stejl! Det er ikke et specielt kendt cykelbjerg, men vist nok det højeste bjerg i Cevennerne.

Det bliver sikkert fedt, og der skal nok komme et lille indlæg her på bloggen om det, når jeg er hjemme igen.