lørdag, juni 23, 2007

tilbage på cyklen

Idag var jeg så forsigt tilbage på cyklen igen. Jeg tog mountainbiken ind til byen, nærmest som en lille prøve på om det føltes godt, og det var ok. Så nu må der til at komme gang i hjulene igen, og mon ikke der kommer det på tirsdag, hvor jeg er turleder.

Imorgen bliver det nok ikke til noget cykling, da vi idag skal til en fødselsdag med overnatning, og altså derfor jo først kommer hjem imorgen igen.
Men hvis ikke vi kommer alt for sent hjem kan det da være der bliver tid til en lille tur imorgen.

Hmmm? mon cykling er på dopinglisten? På mig virker det ihvertfald afslappende når jeg har været afsted på cyklen. Omvendt når der går for lang tid imellem jeg er afsted, bliver jeg lidt rastløs. Så konklutionen er, at cykling er afstressende og muskelafslappende, altså en form for doping!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Enig! Cykling er doping - det rene endorfin fix. Og så kan MEGET cykling endda virke præstationsfremmende!

8:16 AM  
Blogger Bruno said...

nemli Helle.
Men man kan nu også have brug for restitution.
Jeg var ret træt af at jeg var så svag her efetr 24h Melfar. Så fik jeg jo lige det der lille hold i ryggen, med efterfølgende to ugers pause.

Igår var jeg så turleder for gruppe A, og jeg var meget bedre kørende end før min pause for to uger siden.

Så min konklution er at jeg har haft godt af lidt pause.

Men det tænker vi ikke så ofte på, vi vil bare ud og cykle/træne. Og hvis formen ikke er der, så skal der trænes endnu mere. Måske vi skulle ta en pause ind imellem?

4:46 PM  

Send en kommentar

<< Home