onsdag, maj 09, 2007

En hel uge uden cykling

Sidste tirsdag kunen jeg virkelig godt mærke turen til Skanderborg sidste søndag, så jeg fatalte med mig selv at der skulle gå et par dage ekstra inden jeg skulle på cyklen igen. Det er jo så moderne at "lytte til sin krop", noget sådan en som mig ikke altid har været god til. Det er noget med at hvis det gør ondt skal det løbes væk, eller det går nok over igen.
Vi var til konfirmation i familein både fredag og søndag så planen var at så skulle jeg have en god lang tur lørdag.
Men fra formiddagen af tog Lotte og jeg til Vejle, jeg skulle lige ekviperes lidt, og i vejle er der en herretøjsbutik, som af en eller anden grund altid har noegt tøj jeg synes om, og som passer mig. Og så endda til rimelige priser. Det endte da også med at jeg købte det halve af butikken med hjem!
Nå, men efter shoppingen spiste vi frokost udendørs foran Jensen`s Bøfhus på gågaden. vejret var fantastisk, perfekt til en cykeltur. Men også perfekt til at sidde på fortovscafe` med sin elskede og nyde livet, og der besluttede jeg at den dag skulle ikke bruges på cykling, men i stedet for sammen med Lotte. Det var ikek noget jeg sådan tænkte over eller planlagde, det var der pludselig bare, og uden diskution (altså med mig selv).

Og det er jo det jeg (og andre) skal huske når vi går helt i selvsving over at cykle, over gennemsnitsfart-højdemeter-km-cykelløb og alt det vi så gerne vil nå. Vi skal jo have sjælen med, og tillade sig at nyde livet ind imellem, med god samvittighed.

Så det var altså historien om at jeg ikke havde været ude at cykle EN HEL UGE.

Igår var jeg så med på tirsdagsturen med gruppe A i klubbe. Det blæste en pelikan, og der blev kørt frisk til. Martin var turleder, og vi kom en tur rundt på Vestfyn. Ud i et vildt tempo i medvinden, og hjemad mod Middelfart blev der kørt kæde, ogdet fungerede bare til UG.
Det blev til 63 km med gruppen, med 32 km/time i gennemsnit. Så med opvarmning og turen hjem blev til alligevil til 85 km.

Resten af ugen skal der restitueres, måske en lille trilletur imorgen torsdag, men ellelrs ikke noget inden på søndag hvor det går løs i Vejle. Jeg glæde mig til at prøve Grejsdalsløbet, selvom jeg ved det bliver hårdt, jeg er jo ikke ligefrem nogen bjergrytter.