fredag, april 13, 2007

Første "torsdagstur" i år.

I baghjulet er der tre faste træningsdage om ugen. Tirsdag, torsdag og søndag. Tirsdag og søndag køre vi i fire fast inddelte grupper alt efter hvilken hastighed man vil eller kan køre. Her har vi en såkaldt turleder på hver gruppe. Det er en af deltagerne som har planlagt hvilken rute gruppen skal køre, og som sørger for at gruppen kører godt, holdes samlet og at der ikke bliver tabt nogen. Vi har det gode princip at alle der kører med ud også kommer med hjem igen, det vil sige at selv om der er en der ikke kan følge med, venter og hjælper gruppen vedkommende så man ikke efterlades alene. Dette er gældende, med mindre at man selv siger " jeg kører en anden vej og finder selv hjem" hvis man ikke ønsker at sinke gruppen tempo.

Om torsdagen er det dog andeledes. Der er der ikke nogen turleder, men alles kamp mod alle. Vi kører altid den samme tur på 50 km. Vi starter samlet ud fra broen, og normalt følges vi ad til Strib. I Strib kommer den første lille bakke, og det kan ske at der er nogen der falder fra her. Så køres der normalt ret hårdt tempo hen imod næste bakke op mod Røjle klint. Herfeter køres der igen tempo op imod Røjle kirke (det er normalt her at jeg bliver sat af). Så går det over nogle småbakker hen imod nedkørslen til Vejlby Fed, og derefter videre ud mod Båring Vig, og her kommer turens styrkeprøve. En lang bakke som starter lidt stejlt i bunden, flader lidt ud og fortsætter så med at stige op til Båring. Hvis man er blevet sat på bakken her, er det næsten umuligt at køre op igen til den gruppe man blev sat fra. Efter Båring går det så nedaf imod rundkørslen ved Nr. Åby, lige igennem og videre på Assensvejen, en dejlig strækning hvor man rigtig kan tonse igennem. Forbi afkørslen til Middelfart, og så ind til højre imod Føns. Her kører man forbi den "nye" sø. Et vådområde der har været afvandet, men et natur genopretningsprojekt har gjort at det nu får lov at være vådområde igen. Her skinnede den nedadgående aftensol helt fantastisk flot i søen igår. Så er det bare hen igennem Føns og videre imod Middelfart over Gamborg. Vi afslutter turen på parkeringspladesen ved Middelfart sygehus, hvor små grupper kommer dumpende lidt efter lidt.
Så om torsdagen bliver der kørt ræs!

I går blev jeg igen sat af ved Røjle kirke, sammen med Kim Knudsen og Per Rasmussen. Vi fulgtes så sammen rundt på turen, og kom rundt med 32,5 km/t. Det er jeg rigtig godt tilfreds med på denne tid af året.

Jeg havde kørt lidt for at varme op inden vi mødtes ved broen, og med turen hjem fra Middelfart blev det til 75 km på uret.

Det er dog sjældent at jeg kører med klubben alle tre dage, det passer næsten aldrig, men jeg forsøger at komme afsted med klubben ihvertfald to gange om ugen.

I weekenden ser det jo ud til at blive rigtig flot vejr, så en af dagen skal der køres en længere tur på cyklen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg er aldrig kommet med længere end til den første lille bakke i Strib.
Det er min stålsatte målsætning, at træne mig selv op til, at kunne hænge på ud for enden af Nørre Alle!

Jeg kørte solo i aftes - 24 km/t i snit - puuuuuha, hård når man er alene. Det blæste HELE VEJEN RUNDT.

4:32 PM  
Blogger Bruno said...

Jo Helle, det er jo altid rart at følges med nogen så man kan deles om vinden i front. Jeg tror da næsten aldrig at jeg har set så mange til en torsdagstræning, som i aftes, det er da dejligt hvis der begynder at komme flere, så er chancen for at finde følgesvende jo også større.

6:06 PM  
Anonymous Anonym said...

Hej Bruno
Du er velkommen til at tage cyklen med op til Nordjylland, så kan vi køre en tur, og jeg lover dig, jeg skal nok vente på dig op ad bakkerne (host host) ;-)
Venlig hilsen Jørn

8:20 AM  
Blogger Bruno said...

Hej Jørn
Og velkommen her på Transalp2008.
Jeg lagde godt mærke til da vi besøgte jer, at i har nogle voldsomme bjerge på gården :-)
Tak for sidst iøvrigt, det var hyggeligt.
Hilsen Bruno

5:47 PM  

Send en kommentar

<< Home