søndag, marts 25, 2007

Jeg er bare for stærk, eller ....

Afsted idag på tur med klubben, med Leo som turleder på den nye 125 km rute til Melfar 24. Vejret var fantastisk, høj solskin og en 12-13 °C.
Men jeg skal altså åbenbart bare ikke have kørt ret meget iår. Efter ca. 52 km sprang jeg min kæde, igen! Jeg har aldrig før prøvet at sprænge en kæde på landevejscyklen. Jeg vidste godt at den var at være godt slidt, men tænkte at jeg lige ville vente til vejret er lidt mere stabilt, inden den nye garniture skal påmonteres. Det var altså en fejldisposition, som jeg blev straffet for idag.

Så jeg måtte ringe til Liselotte for hjemtransport i Zafiraen for mig og Principiaen.

Og hvad har jeg så lært af det?
Skift kæde inden den bliver så slidt, og at have mit multiværktøj med (det hjælper ikke ret meget hjemme på værkstedsbordet).

Men indtil da var det en skøn tur, og jeg nåede da to timer på cyklen.