søndag, marts 18, 2007

Den ukendte hustru


Den seneste bog jeg har læst, er Leif Davidsens "Den ukendte hustru".

Jeg har læste mange romaner af Leif Davidsen, og kan godt lide hans måde at fortælle på.


"Den ukendte hustru" handler om en Dansk forretningsmand, som er meget optaget af sit arbejde. Så meget at han til tider er som gift med sit arbejde. Han rejser meget, og ofte i længere tid af gangen. Han er gift med en Russisk kvinde. De mødte hinanden i Moskva for 10 år siden, hvor hun tog med ham til Danmark. Umiddelbart er alt godt, de elsker hinanden og har et godt liv.

Imidlertid har han en ukendt side som ender med at vende op og ned på deres liv. Hun overtaler ham til at de tager på en ferie med en flodfram på en Russisk flod. Ved et anløb i en Russisk by forsvinder hun, og herefter er handlingen centreret i hans jagt på at finde hende igen.

Han gennemgå selvfølgelig alverdens kvaler, får hjælp af så forskellige personer som sin far, en Russiskforretningsmand/mafiaboss, en Russisk gadedreng og sin bedste ven som er IT ekspert.

Hvordan det spinder af vil jeg ikke afsløre her, men det er ikke helt fredeligt.

Det er en god og spændende bog, dog synes jeg at jeg har læst andre af Leif Davidsens romaner som er bedre. Så den ender med tre Brunostjerner, dog med pil op.