søndag, februar 18, 2007

Fredagstur

Her i fredags synes jeg at alle stjernerne pegede på en ordendtlig cykeltur til Bruno. Lotte havde meldt sig til spinning fredag eftermiddag, der var ikke nogen børn hjemme der skulle ses efter og vejrudsigten meldte tørvejr.

Så da jeg tog cyklen på arbejde fredag morgen, måtte jeg da have lys på. Jeg er ikke interesseret i at blive jordet af en eller anden bilist så jeg sørger for at blive set, med en god forlygte, to baglygter (en der lyser og en der blinker) og en neonfarvet overtræksvest. Da jeg tog afsted lidt i syv var det helt mørkt, men da jeg var på arbejde i kolding 45 minutter senere var det helt lyst.

Efter arbejdstid var det så videre ud i den lidt kolde verden. Min plan var at køre lidt videre i vestlig retning da mit udgangspunkt nu jo var Kolding, og derfor kunne komme derud hvor vi ikke så ofte kommer med udgangspunkt i Middelfart. Det blev ud over Almind, Ågård, Hesselballe, Tudvad, Ølsted, Vingsted, Bredsten og yderpunktet for min tur ned at runde Fårup sø, som ligger tæt ved Jelling. Jeg syntes det gik rigtig godt, og lidt senere skulle det vise sig at gå alt for godt!

For da jeg vendte rundt næsten 180° og satte næsen imod Vejle var der en mur af kraftig modvind, så jeg blev med et klar over hvorfor det var gået så godt indtil da. Så jeg kæmpede mig de 10 km imod vejle, hvor det både gik opad og der var kraftig modvind. Da jeg nåede Uhre (en forstad til Vejle) måtte jeg ind til bageren og købe et par fastelavnsboller og en Cocio kakaomælk til at styrke mig til hjemturen:-)

Men den korte pause imens jeg guffede bollerne gjorde at jeg kom til at fryse, så igen var det hårdt arbejde, ned af bakken og igennem Vejle og så opad igen ud af Fredericiavej. Så var det ellers bare derudaf langs den gamle landevej, hvor der heldigvis er cykelsti næsten hele vejen hjem. Så efter en lang tur med halvdelen i strid modvind var jeg så hjemm i Snoghøj kl ca 18.15, efter ca. 3 timer og et kvarters cykling (+ de 45 minutter om morgenen).

Da var jeg godtnok også træt, men glad!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hello Bruno,
I'm french and like you i have the same project for the next year THE TRANSALP 2008.
It will be my 40 th birthday and it will be my main race in my sportive life...
If you are agree we could be in contact for compare the evolution of each project and perharps ride in the same road in july 2008
I have a blog and if you want i can write your link in my blog

http://transalp-raid-aventure.over-blog.com/

8:31 AM  
Anonymous Anonym said...

Ja, men kører umanerligt godt på fastelavnsboller og Cocio.

3:15 PM  
Blogger Bruno said...

Ja og de var tiltrængte Helle:-)

7:09 PM  
Blogger Bruno said...

Hello Mr. Frenchman :-)
Welcome on my blog. I assume that you do not understand the Danish langue. I was visiting your blog, but unfortunally I do not understand much French langue.
So, we may meet in English!

Who are you, Daniel or Eric?

It will be my first Transalp Challenge in 2008, and in 2008 I`ll be 49 years young:-) That`s one of the reasons that we`ll make this in 2008.

My teambuddy Carsten is only a kid at 41 now. We have been talking about doing a trip accros the Alps in severel years but now, no more talking, we`ll do it before I`ll pass the 50 year limit.

We have starting up with some ekstra training compared with other years. Our idea is that here in 2007 the training have the purpose to raise Our normal base condition, to at higher level than we are used to, and then during next vinter and spring, raise the condition level even higher during really targetoriented traning towards the participating in Transalp Challenge in 2008.

We are not top athlets, but two guys who like biking as our sport. We like going together in the woods and landscape on our bikes having fun and discussing all about our lives.

I and my family very often visit France in our summer vacation. Last sumemr we lived in the near of Mt. Ventoux and of course I had to take the tour to the top on my bike. This was my first really mountain, and it was beautifull.

Where in France are you living?

BRuno

7:37 PM  

Send en kommentar

<< Home