søndag, december 31, 2006

Dolores Clayborne

Jeg er lige blevet færdig med Stephen King`s Dolores Clayborne. Det er min anden King bog og den var god. Liselotte er jo King freak og har flere hylde meter bøger stående af ham, så jeg må jo prøve noget af det. Normalt er King jo kendt for gys, hvilket ikke er min livret. Spænding er fint, men direkte gys der får det til at krible ned af nakken er ikke mig.
Dolores Clayborne foregår ved at en ældre dame fortæller om hendes liv til politiet, hvordan hun slog sin mand ihjel og mere som jeg ikke vil afsløre her. Handlingen udspiller sig på den lille ø, Little Tall ud for Main`s kyst i det nordlige USA, hvor iøvrigt forfatteren kommer fra. Jeg læste den i originaludgaven på Engelsk, og det gav faktisk en ekstra sjov krølle til udbyttet, da den er skrevet i dialekt, hvad jeg går ud fra er Maine dialekt.
En bog jeg kan anbefale, og giver den 4 Brunostjerner ud af 5.