lørdag, december 09, 2006

Tanker om næste sæson


Lejrstemning ved Rivette Marselisborg MTB 2006.


Som cykelmotionist er jeg altid interesseret i at komme ud at cykle, det være sig ture med andre, for mig selv eller deltagelse i konkurrencer. Når jeg kører i bil og ser en skov eller nogle bakker kommer tanken "der må være godt at cykle i den skov eller op af de der bakker". Men når jeg jo nu er en del af et omgivende samfund, med familie, arbejde og i det hele tage mange andre interesser som jeg også ønsker at del i, må cyklingen jo tilpasses hvad der nu er muligt. Cykling er dejligt, men der er altså også andet her i livet.

Alligevel har jeg jo tanker om hvad 2007 sæsonnen kunne byde på. Carsten og jeg opfatter den som en sæson der skal hæve vores grundform og bundniveau, med henblik på at formen så skal helt op at ringe i 2008 når vi skal køre Transalp. Men hvordan forbereder vi os så til otte dages Alpekørsel i det flade Danmark? Umiddelbart ud fra grundfilosofien at der skal selvfølgelig cyklesen masse, og evt. gerne suppleres med anden motion også.

Tanker om 2007 er deltagelse i hele maraton MTB serien hvis vi ellers kan få det til at gå op rent tids og kalendermæssigt. Mest for at få nogle MTB konkurrencer der varer flere timer, og vænne os til at sidde i sadlen længe i terrænnet.
Jeg vil også gerne køre Grejsdalsløbet på gaderaceren, den skal jo også ud og røres.
Så har vi da også snakket om at køre Melfar24h, ikke så meget som træning men for at prøve denne type udfordring. Da vi jo har kørt 24h på MTB flere gange begge to, kunne det være spændende at prøve det på landevejsracer også.

Egentligt deltager jeg normalt ikke i ret mange konkurrencer, jeg vil faktisk lige så gerne bare cykle selv, med Liselotte eller med nogle andre venner. Men konkurrencer har også den fordel at man presser sig lidt mere end træning, jeg gør ihvertfald.

Bagdelen for sådan et par halvvoksne fyre som os ved at deltage i disse lange løb er at det som regel kun er nogle hurtige drenge der kører i de klasser, og så kommer vi i mål når lyset er slukket og scenen pakket ned :-(
Nå, det klarer vi nok også, vi synes jo selv vi er nogle rigtige supermænd :-)

Billedet af mig fra Rivette Marselisborg MBT 2006

I 2006 har jeg kørt disse løb:
Rivette Marselisborg MTB ca. 50 km på MTB i Århus
Vattenfall-cyclassics ca. 155 km på landevejsracer i Hamborg
Tour De Vestfyn ca 125 km på landevejsracer i Middelfart
Blåbjerg MTB race ca. 25 km på MTB i Blåbjerg ved Varde
Og så kører vi jo vintercup sammen også.