mandag, februar 19, 2007

Styrke syv


Min sidst læste bog var "Styrke syv", af Chris Ryan.

Bogen var en rigtig spændingsroman, der handler om en tidligere Engelsk elitesoldat der er flyttet til den Spanske solkyst for at nyde livet.

Han bliver kontaktet af "firmaet" for at lave et enkelt sidste job. Dette udarter sig selvfølgeligt til det helt utrolige, og bogens hovedperson bliver udsat for det mest utrolige. Der er bygget et vældigt net af historier sammen, og handlingen er da også hæsblæsende spændende.

Men alligevel synes jeg ikke bogen er noget særligt. Der er for mange af de samme virkemidler der bruges for ofte i bogen efter min smag, og voldelige episoder beskrives nøjere end jeg bryder mig om.

En spændende knaldroman, som jeg ihvertfald ikke vil huske ret længe.

Så, to Brunostjernertil den, højest!