fredag, april 13, 2007

De ti herskere


Jeg har lige læst bogen "De ti herskere" af Christian Mørch. Det er forfatterens debutroman, og der er da helt sikker muligheder for kommende bøger fra ham.

Bogen er en spændingsroman som udspiller sig skiftesvis i Venedig og i USA. Kort fortalt har hovedpersonen fundet løsningen på at ændre DNA sammensætningen i ris, så det bliver meget hårdfør, og kan afhjæpe verdens sultproblemer.

Der findes imidlertid en flere hundrede år gammel Venitiansk organisation som mener at have patent på hvordan verden er organiseret. De afpresser og dræber efter for godt befindende, alt efter hvad der passer ind i deres mønster. Vores hovedperson bliver viklet godt ind i alverdens kampe, løgne og intriger, og der er selvfølgelig også en dosis kærlighed iblandet.

Jeg synes at bogen begynder og bygger godt op, men pludselig sker der så fantastiske ting på no time, at troværdigheden i personerne forsvinder. Jeg fornemmer alt for meget "Dan Brown agtige" historier bogen.

Tre Brunostjerner er hvad jeg kan give.

1 Comments:

Blogger Lizelotte said...

Gad vide hvornår han anmelder mig?? Og hvor mange Brunostjerner jeg får?? *GULP*

5:57 PM  

Send en kommentar

<< Home