søndag, maj 18, 2008

En god cykeluge er gået

Det gode vejr fortsætter hvilket er noget jeg kan li`. Jeg må jo nok erkende at jeg er en nyder der ikke rigtig har lyst at cykle når vejret er for dårligt. Det værste er regnvejr og kulde og især hvis det er kombineret. Det er ok at cykle om vinteren i skoven, men at fræse ude på en blæsende landevej i regnvejr og kulde er ikke lige mig.

I ugen der gik kom jeg afsted på cyklen tre gange.

Tirsdag med klubben og vi var en kæmpeflok afsted med Lars Herlufsen som turleder. Han havde arrangeret at vi delte os op i 6 mandshold og kørte jagtstart race. Det var sjovt selvom vi havde en med i vores gruppe der hang gevaldigt, og som vi måtte "pakke ind" og hjælpe hjem.

Fredag var jeg alene i skoven på mountainbiken. Det blev til 2 timer rundt i Fredericia og omegn.

Idag søndag var Carsten og jeg så på træningstur i Marselisborgskovene ved Århus. Det blev til 2½ timerpå mountainbiken i et fantastisk vejr, og skoven var herlig tør. Vi kørte den officielle afmærkede MTB rute og bagefter en lille sløjfe rundt på vores egen hånd.

Vi arbejder os stille og roligt op til at køre længerevarende ture for at vænne os til ar sidde på cyklen i lang tid når vi skal over Alperne tiæl august.