søndag, april 20, 2008

Forårsvejr i Fredericia

En uge er gået og (for)lidt motion blev det desværre til.

Men fredag tog jeg en tur på min MTB. Jeg kørte i 1½ time og var ikke uden for byen. Det blev en tur rundt på voldanlægget - Østre Strand - videre rundt ude på øvelsesarealet ved Ryes Kaserne over gennem skoven op til udsigtstårnet ved Silvan (jeg ved ikke hvad det hedder men man får pulsen op når man kører derop). Derfra videre gennem Randalskoven over Egumvej og hjem igen.

Idag søndag havde vi overnattende gæster så jeg var ikke lige klar til tur med Baghjulet kl. 9.30. Men ca kl 14 tog jeg landevejscyklen en tur ud af Nørrebrogade-Egumvej-ud over Egum-Egeskov-Hvidbjerg-Mørkholt-Brejning-Andkær-Ned af Munkbjerg og op af Golfbanebakken. Det gik nu ret godt syntes jeg selv og vente næsen hjemad over Andkær-Børkop-Pjedsted-Egum-op forbi bryggeriet hjem ad Egumvej og Nørrebrogade igen.
Det blev til 58 km i superflot solskinsvejr i Knickers og uden skoovertræk, jo foråret er på vej!

I ugens løb fik jeg da afprøvet et par cykleture her fra vort nye hjem og det er rigtig fint påde med MTB og på landevejsraceren. Jeg har ihvertfald fundet en nem vej ud af byen til små veje som er dem jeg foretrækker at køre på.

Men nu må jeg have intensiveret træningen (hørt før) så mon ikke jeg kommer ud med Baghjulet et par gange i den kommende uge?