lørdag, marts 01, 2008

Orienteringsløb

Idag deltog jeg i et orienteringsløb i Hannerupskoven.

FROS havde arrangeret et træningsløb, og inviteret forskellige andre sportsklubber i området, bl.a. Baghjulet.
Jeg har faktisk i flere år haft lyst til at prøve at løbe orienteringsløb, men har alligevel ikke fået mig taget sammen til at prøve det. Jeg prøvede det for ca 30 år siden da jeg var soldat, og så har jeg jo i nogle sæsonner kørt Vintercup, som er en slags orienteringsløb på cykel.
Jeg meldte mig i klassen svær-kort, hvilket vil sige den sværeste katerori 5 km.... i luftlinie:-)
De 13 poster tog mig en time og tyve minutter at finde og lgennemløbe. Der var vildt mudret og vådt i skoven, og på vej ned af en skrænt forsvandt mine fødder pludselig, og jeg kørte hele vejen ned på rumpen. Et sted ville jeg hoppe over en bæk, men det jeg landede i var fedtet ler så jeg gled ned i vandet med begge ben næsten til knæerne.

Foto alle billeder: Gert Lykke
Men det var sjovt og er bestemt noget jeg har lyst til at gentage. Det er meget sjovere end bare at løbe. Men også svært synes jeg, jeg skal ihvertfald lige vænne mig til 1:10.000 kort og de signaturer man bruger i O-sporten. I Vintercup regi kører vi efter 1:25.000 også kaldet militær kort.