fredag, august 29, 2008

En fantastisk tur.

Det var en fantastisk tur vi var på. Jeg vil da anbefale det til alle der går med Transalp drømme, om at realisere drømmen på den ene eller anden måde.

Jeg vil nu nok ikke tage sådan en tur igen, både fordi at nu har jeg jo gjort det, og fordi man sagtens kan få skønne oplevelser uden at køre så lang tid, både hver dag og så mange dage.

Specielt opkørslerne bliver ret ens. Man kommer til et bjerg der er en ca 1200-1700 højdemeter og så tøffet man stille og roligt op ad bjerget et par timer. Når man har prøvet det et par gange bliver det jo det samme igen og igen.
Omvendt så er der ikke to nedkørsler der er ens. det er altså sjovt og krævende at finde vej imellem sten og alt mulig andet, at bremse og omvendt ikke bremse på de rigtige steder. Jo en nedkørsel dernede kan virkelig få pulsen helt op at ringe.

Jeg kunne godt forestille mig at bo på et hotel et sted nede i Alperne, og så tage kortere ture på en 3-6 timer ud derfra. Måske bliver det på den måde næste gang jeg kommer derned med min MTB.

Men denne Transalptur har været en kæmpe oplevelse, en prøvelse af hvad jeg var i stand til at klare og vise det over for mig selv. Godt nok var det nogen dage vildt hårdt, men bagefter når man er ved målet, og giver hinanden highfives, ja så er det det det hele værd.

Jeg er sikker på at denne uge bliver en oplevelse for livet for mig.

Tak til Carsten for en uge sammen hvor vi "næsten" delte alt, og bakkede op og hjalp hinanden når der var behov for det.

Tak til Lotte for at du forstår og under mig glæden ved at lave sådan noget som denne tur, selvom jeg ved du bekymrer dig om mig imens jeg er afsted.

/Bruno